Over 'Onklare taal'

'Onklare taal' is de verzamelnaam van diverse tekstprojecten van mijn hand. Dit is de poëzieafdeling daarvan. Hier kan je zowel de laatste nieuwe gedichten als ook een selectie van oudere gedichten vinden. Overigens kan je mijn poëziebundels downloaden in PDF-formaat als je Patron wordt: 'Epicentrum' (2012), 'Synaeresis' (2012), 'Subductie' (2013), 'Enceladus' (2015), 'Volterra' (2017), 'De snelheid van de duisternis' (2019), 'Indiscrete wiskunde' (2021) en 'Chicxulub' (2024). Behalve 'Synaeresis', dat één verhalend gedicht is in twee delen, bevatten de anderen telkens een 30-tal geredigeerde en zorgvuldig geselecteerde gedichten, met duiding en een nieuwe indeling. De weg een beetje kwijt? Mijn eigenlijke website, die ook 'Onklare taal' heet, verwelkomt je.

dinsdag 28 mei 2024

Vermiljoen

Gisteren was ik nog in alle kleuren
vandaag slechts gebarsten ramen
en deuren - ik heb niks getekend
Ik heb niks betekend, alweer 
een afgedraaide rol wc-papier

Toch besta ik meer dan ooit
in de straten en de media, in
alle denkbare staten en dieren.
Soms aap of raaf of vos of 
dan een ijsbeer, rat of kat,
Baby dis baby dat
Ik ben het circus
Ik ben hij die het overleefd heeft
Mein Stern wird niemals untergehen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten