Over 'Onklare taal'

'Onklare taal' is de verzamelnaam van diverse tekstprojecten van mijn hand. Dit is de poëzieafdeling daarvan. Hier kan je zowel de laatste nieuwe gedichten als ook een selectie van oudere gedichten vinden. De weg een beetje kwijt? Deze link brengt je terug naar de homepage van 'Onklare taal'.

Overigens kan je hier gratis mijn poëziebundels downloaden in PDF-formaat: 'Epicentrum' (2012), 'Synaeresis' (2012), 'Subductie' (2013), 'Enceladus' (2015), 'Volterra' (2017), 'De snelheid van de duisternis' (2019) en 'Indiscrete wiskunde' (2021). Behalve 'Synaeresis', dat één verhalend gedicht is in twee delen, bevatten de anderen telkens een 30-tal geredigeerde en zorgvuldig geselecteerde gedichten, met duiding en een nieuwe indeling. In 2020 verscheen mijn debuutroman 'Fragmentariërs'. In 2023 bracht ik de opvolger 'Constellatie' uit.

zaterdag 9 oktober 2021

Rijst is zo hard

rijst is zo hard te vangen
door grove witte handen
vis is zacht en bleek
gefileerd als centristen
en bezonken van mijn tanden

de avonden zijn krakend
kokend in de olie die me vrolijk maakt
ik weet wat wit is en wat ik niet kan
ik wentel me met vinnen
in sufgekookt water van terrassen

tot al de tanden achterlaten
bloed en melk, dat ook uit deze borst
een maaltijd van Buurtslagers
bruingebrande worstenpraat
compleet kan kapotmaken

immers; wat is een fascist meer
dan niet eens meer proberen
maar altijd masturberen
tot heel erg magere melk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten